DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kania, Sylwia | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-01T12:23:44Z | - |
dc.date.available | 2018-10-01T12:23:44Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Studia Psychologiczne, t. 55, z. 3 (2017), s. 42–52 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0081-685X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6434 | - |
dc.description.abstract | Proces nauczania matematyki niesie za sobą wiele trudności związanych z rozumieniem pewnych pojęć,
twierdzeń i faktów najczęściej zapisanych przy użyciu odpowiedniej symboliki. Poprawne rozumienie
zawartych w zapisie matematycznym informacji jak i logicznej struktury samego zapisu ma zasadnicze znaczenie
na drodze matematycznego rozwoju. Błędne pojmowanie logicznej struktury zdania matematycznego
może być przyczyną niepowodzeń w trakcie nauki i może prowadzić do mylnego spojrzenia na omawiane
zagadnienia.
Artykuł przedstawia zarys pewnej koncepcji badania rozumienia struktury logicznej matematycznej wypowiedzi
i sposób uwzględniania jej w procesie korekty fałszywych stwierdzeń matematycznych. Skonstruowane
testy pozwalają wyodrębnić preferencje uczniów i studentów – merytoryczne bądź logiczne podejście do
problemu. Miejsce dokonania korekty przez badanego w danym zdaniu świadczy o jego wyborach – czy interesuje
go tylko merytoryczna treść składowych zdań prostych, czy bierze on pod uwagę również strukturę
logiczną całego zdania złożonego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dydaktyka matematyki | pl_PL |
dc.subject | logika matematyczna | pl_PL |
dc.subject | rachunek zdań | pl_PL |
dc.subject | lektura tekstu matematycznego | pl_PL |
dc.title | Zarys koncepcji badania rozumienia i wykorzystywania struktury logicznej matematycznej wypowiedzi | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.2478/V1067-010-0168-2 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNŚiT)
|