Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6434
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKania, Sylwia-
dc.date.accessioned2018-10-01T12:23:44Z-
dc.date.available2018-10-01T12:23:44Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationStudia Psychologiczne, t. 55, z. 3 (2017), s. 42–52pl_PL
dc.identifier.issn0081-685X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6434-
dc.description.abstractProces nauczania matematyki niesie za sobą wiele trudności związanych z rozumieniem pewnych pojęć, twierdzeń i faktów najczęściej zapisanych przy użyciu odpowiedniej symboliki. Poprawne rozumienie zawartych w zapisie matematycznym informacji jak i logicznej struktury samego zapisu ma zasadnicze znaczenie na drodze matematycznego rozwoju. Błędne pojmowanie logicznej struktury zdania matematycznego może być przyczyną niepowodzeń w trakcie nauki i może prowadzić do mylnego spojrzenia na omawiane zagadnienia. Artykuł przedstawia zarys pewnej koncepcji badania rozumienia struktury logicznej matematycznej wypowiedzi i sposób uwzględniania jej w procesie korekty fałszywych stwierdzeń matematycznych. Skonstruowane testy pozwalają wyodrębnić preferencje uczniów i studentów – merytoryczne bądź logiczne podejście do problemu. Miejsce dokonania korekty przez badanego w danym zdaniu świadczy o jego wyborach – czy interesuje go tylko merytoryczna treść składowych zdań prostych, czy bierze on pod uwagę również strukturę logiczną całego zdania złożonego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdydaktyka matematykipl_PL
dc.subjectlogika matematycznapl_PL
dc.subjectrachunek zdańpl_PL
dc.subjectlektura tekstu matematycznegopl_PL
dc.titleZarys koncepcji badania rozumienia i wykorzystywania struktury logicznej matematycznej wypowiedzipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.2478/V1067-010-0168-2-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNŚiT)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kania_Zarys_koncepcji_badania_rozumienia_i_wykorzystywania_struktury_logicznej.pdf377,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons