Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/6434
Title: | Zarys koncepcji badania rozumienia i wykorzystywania struktury logicznej matematycznej wypowiedzi |
Authors: | Kania, Sylwia |
Keywords: | dydaktyka matematyki; logika matematyczna; rachunek zdań; lektura tekstu matematycznego |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Studia Psychologiczne, t. 55, z. 3 (2017), s. 42–52 |
Abstract: | Proces nauczania matematyki niesie za sobą wiele trudności związanych z rozumieniem pewnych pojęć,
twierdzeń i faktów najczęściej zapisanych przy użyciu odpowiedniej symboliki. Poprawne rozumienie
zawartych w zapisie matematycznym informacji jak i logicznej struktury samego zapisu ma zasadnicze znaczenie
na drodze matematycznego rozwoju. Błędne pojmowanie logicznej struktury zdania matematycznego
może być przyczyną niepowodzeń w trakcie nauki i może prowadzić do mylnego spojrzenia na omawiane
zagadnienia.
Artykuł przedstawia zarys pewnej koncepcji badania rozumienia struktury logicznej matematycznej wypowiedzi
i sposób uwzględniania jej w procesie korekty fałszywych stwierdzeń matematycznych. Skonstruowane
testy pozwalają wyodrębnić preferencje uczniów i studentów – merytoryczne bądź logiczne podejście do
problemu. Miejsce dokonania korekty przez badanego w danym zdaniu świadczy o jego wyborach – czy interesuje
go tylko merytoryczna treść składowych zdań prostych, czy bierze on pod uwagę również strukturę
logiczną całego zdania złożonego. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6434 |
DOI: | 10.2478/V1067-010-0168-2 |
ISSN: | 0081-685X |
Appears in Collections: | Artykuły (WNŚiT)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License