Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6732
Tytuł: Femenina prensa masculina? : apuntes sobre el discurso persuasivo de "Men's Health" y GQ
Autor: Lamża, Zuzanna
Słowa kluczowe: discourse analysis; persuasive discourse; women’s magazines; men’s magazines; discourse homogenization
Data wydania: 2016
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: J. Wilk-Racięska, A. Szyndler, C. Tatoj (red.), "Relecturas y nuevos horizontes en los estudios hispanicos. Vol. 4, Lingüística y didáctica de la lengua española " (S. 79-88). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: In my paper I want to focus on the presentation of the characteristic features of persuasive discourse of a very particular and relatively new type of so-called men’s magazines – whose manner of both choosing topics and presenting information resembles more magazines addressed to women with economic power (Glamour or Cosmopolitan) than the press traditionally addressed to men (Playboy). My analysis will be based on the texts of different nature from magazines Men’s Health (in its Spanish, English and Polish version) and GQ (as it still does not have a Polish edition, instead I will use its equivalent – the monthly Logo). Comparing the results obtained with material collected during my previous studies of women’s press, I will try to emphasize and illustrate the trend of modern advertising to erase borders between genders.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6732
ISBN: 9788380128224
9788380128231
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lamza_Femenina_prensa_masculina.pdf457,27 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons