Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6907
Title: Katedra - synagoga - meczet : o odczytywaniu symboli religijnych na lekcjach polskiego
Authors: Ochwat, Magdalena
Keywords: multicultural competence; tolerance; sacred architecture; Polish studies education
Issue Date: 2016
Citation: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s. 39-60
Abstract: The article concerns objects of sacred architecture, which, when brought up during Polish langugae classes, can become a starting point for reflection on other cultures, and, most importantly, on tolerance, respect for otherness and the Other, thereby preparing students for civic life in multicultural and multireligious Europe.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6907
ISSN: 0208-5011
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ochwat_Katedra_synagoga_meczet.pdf488,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons