Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7130
Tytuł: Refleksje lingwistyczne o znaczeniu i kontekstach frazemów sztuka bycia nauczycielem, sztuka uczenia
Autor: Bortliczek, Małgorzata
Słowa kluczowe: Bronisława Dymara; Stanisław Bortnowski; teacher; education; ability improvement; teaching; teaching literature
Data wydania: 2018
Źródło: Cieszyński Almanach Pedagogiczny, T. 4 (2018), s. 126-138
Abstrakt: The direct inspiration for the title of this article was a sentiment taken from the Introduction to Bronisława Dymara’s The Art of Being a Teacher, in which she identifies the most fruitful method for teacher’s education and professional improvement. Another inspiration for the following article was taken from the book A Guide to Teaching Literature by Stanisław Bortnowski. The following article elaborates upon the dictionary and (con)textual analysis of the phrases “the art of being a teacher”, “the art of teaching” and other lexemes (synonyms and paraphrases) which comprise the semantic field INSTRUCTING – TEACHING.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7130
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bortliczek_Refleksje_lingwistyczne_o_znaczeniu_i_kontekstach_frazemow.pdf350,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons