DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pawelec, Dariusz | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-24T09:58:09Z | - |
dc.date.available | 2018-11-24T09:58:09Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.citation | A. Węgrzyniak, T. Stępień (red.), "Tkanina : studia, szkice, interpretacje" (S. 110-129). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 83-226-1293-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7212 | - |
dc.description.abstract | Twórczość Adama Zagajewskiego, po trzydziestu latach od debiutanckiego
tomu Komunikat, ma dziś ugruntowaną pozycję w świadomości
uczestników procesu komunikacji literackiej. Śledząc dokumenty
owej świadomości, chciałoby się dodać, że miejscami jest to pozycja
zbyt „ugruntowana”, zwłaszcza gdy myślimy o recepcji wierszy publikowanych
od drugiej połowy lat osiemdziesiątych (Jechać do Lwowa, 1985). Sporą
rolę w nadaniu kierunku tej recepcji odegrał sam Adam Zagajewski, publikując
zbiór esejów Solidarność i samotność (1986). Język Zagajewskiego eseisty
stał się gotowym kodem-wytrychem, „stałym łączem”, zapewniającym szybki
dostęp do rozumienia Zagajewskiego poety. W świetle nowego odautorskiego
kodu odczytano również wcześniejsze wiersze, ustawiając „moment przełomu”
w twórczości poety na wydanie Listu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Adam Zagajewski | pl_PL |
dc.subject | Kołysanka | pl_PL |
dc.subject | poezja polska | pl_PL |
dc.subject | interpretacja | pl_PL |
dc.title | "Czarna kołysanka" : możliwości znaczenia gatunku na przykładzie wiersza Adama Zagajewskiego "Kołysanka" | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|