Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/7789
Tytuł: | Diagnoza pozytywna w działaności pedagoga resocjalizacyjnego : założenia teoretyczne i metodologiczne identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu |
Autor: | Wysocka, Ewa |
Słowa kluczowe: | diagnoza; diagnoza w resocjalizacji; model diagnozy; resilience; diagnoza pozytywna (zasobów); diagnoza negatywna (deficytów) |
Data wydania: | 2016 |
Źródło: | "Lubelski Rocznik Pedagogiczny", T. 35, z. 2 (2016), s. 195-222 |
Abstrakt: | W opracowaniu przedstawiono model teoretyczny i model metodologiczny diagnozy
resocjalizacyjnej. W kolejnych akapitach dokonano analizy sposobu rozumienia procesu
diagnozy, niedostosowania społecznego (w ujęciu pozytywnym i w koncepcji resilience) oraz
przedstawiono zalecenia do prowadzenia diagnozy w resocjalizacji. Wskazano i opisano główne
obszary diagnozy: indywidualny i środowiskowy, a także najważniejsze elementy procesu
diagnozy w ujęciu pozytywnym i negatywnym (model komplementarny). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7789 |
ISSN: | 0137-6136 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|