http://hdl.handle.net/20.500.12128/7789
Title: | Diagnoza pozytywna w działaności pedagoga resocjalizacyjnego : założenia teoretyczne i metodologiczne identyfikacji zaburzeń w przystosowaniu |
Authors: | Wysocka, Ewa |
Keywords: | diagnoza; diagnoza w resocjalizacji; model diagnozy; resilience; diagnoza pozytywna (zasobów); diagnoza negatywna (deficytów) |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | "Lubelski Rocznik Pedagogiczny", T. 35, z. 2 (2016), s. 195-222 |
Abstract: | W opracowaniu przedstawiono model teoretyczny i model metodologiczny diagnozy resocjalizacyjnej. W kolejnych akapitach dokonano analizy sposobu rozumienia procesu diagnozy, niedostosowania społecznego (w ujęciu pozytywnym i w koncepcji resilience) oraz przedstawiono zalecenia do prowadzenia diagnozy w resocjalizacji. Wskazano i opisano główne obszary diagnozy: indywidualny i środowiskowy, a także najważniejsze elementy procesu diagnozy w ujęciu pozytywnym i negatywnym (model komplementarny). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7789 |
ISSN: | 0137-6136 |
Appears in Collections: | Artykuły (WNS) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wysocka_diagnoza_pozytywna_w_dzialalnosci_pedagoga.pdf | 662,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License