Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8808
Tytuł: Indywidualistyczne i relacyjne koncepcje autonomii w dyskursie dotyczącym osób z niepełnosprawnością intelektualną
Autor: Penczek, Mateusz
Słowa kluczowe: autonomia; autonomy; podmiotowość; tożsamość; indywidualistyczne koncepcje autonomii; autonomia relacyjna; relacyjne koncepcje autonomii; niepełnosprawność intelektualna; individualistic conceptions of autonomy; relational autonomy; relational conceptions of autonomy; intellectual disability
Data wydania: 2017
Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Źródło: K. Moczia (red.), "Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę" (S. 103-121). Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Abstrakt: Celem artykułu jest przedstawienie najważniejszych różnic między indywidualistycznymi i relacyjnymi koncepcjami autonomii osobowej, zaprezentowanie wybranych sposobów rozumienia autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną obecnych we współczesnej psychologii, pedagogice specjalnej oraz filozofii, a także wskazanie niektórych konsekwencji zastosowania podejścia relacyjnego w rozważaniach dotyczących autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Abstract: The purpose of the article is to present main differences between individualistic and relational conceptions of personal autonomy, analyze some of the conceptions of autonomy of people with intellectual disability referred to in contemporary psychology, special education, and philosophy, and point to some of the consequences of using a relational approach in discussions concerning the issue of autonomy of people with intellectual disability.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8808
ISBN: 9788380953406
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Penczek_Indywidualistyczne_i_relacyjne_koncepcje_autonomii_w_dyskursie.pdf1,12 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.