Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9828
Tytuł: Kształcenie językowe a matura wewnętrzna - problemy i uwagi
Autor: Przybyla, Olga
Słowa kluczowe: egzamin maturalny; kształcenie językowe; kształcenie literackie; kształcenie kulturalne
Data wydania: 2004
Wydawca: Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Opacka (red.), "Interpretacje i nowa matura" (S. 28-33). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Zmiana formuły egzaminu maturalnego w jego części wewnętrznej powoduje konieczność położenia większego nacisku na kształcenie językowe na poziomie szkoły średniej. Planowanie procesu dydaktycznego powinno teraz łączyć spójną koncepcję kształcenia językowego, literackiego i kulturalnego z jednoczesnym zwróceniem szczególnej uwagi na budowanie świadomości językowej i komunikacyjnej uczniów. Zmiana postaci egzaminu wymusza zmiany metod i form pracy, nauczania myślenia analitycznego i syntetycznego ograniczenia odtwarzania gotowej wiedzy na rzecz rozwijania zainteresowań uczniów, podmiotowego ich traktowania oraz kierowana ich ku samodzielności. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9828
ISBN: 83-226-1353-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przybyla_ksztalcenie_jezykowe_a_matura_wewnetrzna.pdf454,26 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons