Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/9828
Tytuł: | Kształcenie językowe a matura wewnętrzna - problemy i uwagi |
Autor: | Przybyla, Olga |
Słowa kluczowe: | egzamin maturalny; kształcenie językowe; kształcenie literackie; kształcenie kulturalne |
Data wydania: | 2004 |
Wydawca: | Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Opacka (red.), "Interpretacje i nowa matura" (S. 28-33). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Zmiana formuły egzaminu maturalnego w jego części wewnętrznej powoduje konieczność położenia większego nacisku na kształcenie językowe na poziomie szkoły średniej. Planowanie procesu dydaktycznego powinno teraz łączyć spójną koncepcję kształcenia językowego, literackiego i kulturalnego z jednoczesnym zwróceniem szczególnej uwagi na budowanie świadomości językowej i komunikacyjnej uczniów. Zmiana postaci egzaminu wymusza zmiany metod i form pracy, nauczania myślenia analitycznego i syntetycznego ograniczenia odtwarzania gotowej wiedzy na rzecz rozwijania zainteresowań uczniów, podmiotowego ich traktowania oraz kierowana ich ku samodzielności. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9828 |
ISBN: | 83-226-1353-9 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|