Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9938
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJaskółowa, Ewa-
dc.date.accessioned2019-07-23T05:33:17Z-
dc.date.available2019-07-23T05:33:17Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationA. Opacka (red.), "Interpretacje i nowa matura" (S. 76- 87). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn83-226-1353-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9938-
dc.description.abstractPoezja XX wieku jest bardzo wdzięcznym obszarem literackich penetracji nie tylko dla badaczy literatury. Warto, by uczniowie dostrzegli w poezji ten rodzaj literackiego przekazu, który pozwala na odkrycie wielu znaczeń i sensów. W utworze poetyckim znaczenia są bardzo skondensowane i umiejętność ich odczytania to umiejętność wnikania w słowo. Najogólniej zatem można by powiedzieć, że umiejętność odczytywania poezji polega na sprawności odszyfrowania metafory. Dochodzenie do tej sprawności wiedzie przez analizę tekstu. [fragm. tekstu]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnowa maturapl_PL
dc.subjectpoezja XX wiekupl_PL
dc.subjectanaliza tekstupl_PL
dc.titleZmierzyć się z tekstem poetyckim na lekcji i na maturzepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jaskolowa_Zmierzyc_sie_z_tekstem_poetyckim.pdf678,51 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons