DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Jaskółowa, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T05:33:17Z | - |
dc.date.available | 2019-07-23T05:33:17Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.citation | A. Opacka (red.), "Interpretacje i nowa matura" (S. 76- 87). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 83-226-1353-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9938 | - |
dc.description.abstract | Poezja XX wieku jest bardzo wdzięcznym obszarem literackich penetracji nie tylko dla badaczy literatury. Warto, by uczniowie dostrzegli w poezji ten rodzaj literackiego przekazu, który pozwala na odkrycie wielu znaczeń i sensów. W utworze poetyckim znaczenia są bardzo skondensowane i umiejętność ich odczytania to umiejętność wnikania w słowo. Najogólniej zatem można by powiedzieć, że umiejętność odczytywania poezji polega na sprawności odszyfrowania metafory. Dochodzenie do tej sprawności wiedzie przez analizę tekstu. [fragm. tekstu] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | nowa matura | pl_PL |
dc.subject | poezja XX wieku | pl_PL |
dc.subject | analiza tekstu | pl_PL |
dc.title | Zmierzyć się z tekstem poetyckim na lekcji i na maturze | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|