Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971
Tytuł: Metoda E. J. Dalcroze'a jako czynnik skutecznego przygotowania nauczycieli klas przedszkolnych do zadań dydaktyczno-wychowawczych
Autor: Krasoń, Katarzyna
Słowa kluczowe: rytmika; metoda Emila Jaques-Dalcroze'a; postawy twórcze; kształtowanie; wrażliwość muzyczna; nauczyciel; wychowanie przedszkolne
Data wydania: 1993
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: H. Moroz (red.), "Skuteczność kształcenia nauczycieli klas początkowych" (S. 96-102). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The advantages to be gained by the application of the Dalcroze rhythmics method for shaping creative attitudes and musical sensitivity together with overall intellectual development of future teachers for the pre-school classes. Making use of this method can have a stimulating effect in the preparation of students for introducing the children to the world of music thanks to the fostering in them of appreciation of music (sensitivity to its elements) and to express this in movement. Formulated here also is a postulation to separate from the general musical appreciation classes certain units dedicated only to motion activities to take place in suitably organised rhythmics workshops.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971
ISBN: 83-226-0519-6
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_Metoda_E_J_Dalcrozea_jako_czynnik.pdf539,96 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons