http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971
Title: | Metoda E. J. Dalcroze'a jako czynnik skutecznego przygotowania nauczycieli klas przedszkolnych do zadań dydaktyczno-wychowawczych |
Authors: | Krasoń, Katarzyna |
Keywords: | rytmika; metoda Emila Jaques-Dalcroze'a; postawy twórcze; kształtowanie; wrażliwość muzyczna; nauczyciel; wychowanie przedszkolne |
Issue Date: | 1993 |
Publisher: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | H. Moroz (red.), "Skuteczność kształcenia nauczycieli klas początkowych" (S. 96-102). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | The advantages to be gained by the application of the Dalcroze rhythmics method for shaping creative attitudes and musical sensitivity together with overall intellectual development of future teachers for the pre-school classes. Making use of this method can have a stimulating effect in the preparation of students for introducing the children to the world of music thanks to the fostering in them of appreciation of music (sensitivity to its elements) and to express this in movement. Formulated here also is a postulation to separate from the general musical appreciation classes certain units dedicated only to motion activities to take place in suitably organised rhythmics workshops. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971 |
ISBN: | 83-226-0519-6 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (WNS) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Krason_Metoda_E_J_Dalcrozea_jako_czynnik.pdf | 539,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License