Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971
Title: Metoda E. J. Dalcroze'a jako czynnik skutecznego przygotowania nauczycieli klas przedszkolnych do zadań dydaktyczno-wychowawczych
Authors: Krasoń, Katarzyna
Keywords: rytmika; metoda Emila Jaques-Dalcroze'a; postawy twórcze; kształtowanie; wrażliwość muzyczna; nauczyciel; wychowanie przedszkolne
Issue Date: 1993
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: H. Moroz (red.), "Skuteczność kształcenia nauczycieli klas początkowych" (S. 96-102). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The advantages to be gained by the application of the Dalcroze rhythmics method for shaping creative attitudes and musical sensitivity together with overall intellectual development of future teachers for the pre-school classes. Making use of this method can have a stimulating effect in the preparation of students for introducing the children to the world of music thanks to the fostering in them of appreciation of music (sensitivity to its elements) and to express this in movement. Formulated here also is a postulation to separate from the general musical appreciation classes certain units dedicated only to motion activities to take place in suitably organised rhythmics workshops.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9971
ISBN: 83-226-0519-6
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krason_Metoda_E_J_Dalcrozea_jako_czynnik.pdf539,96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons