Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433
Tytuł: Feminizm, jako nowa perspektywa badawcza w pedagogice społecznej
Autor: Górnikowska-Zwolak, Elżbieta
Słowa kluczowe: feminizm; pedagogika społeczna
Data wydania: 2001
Źródło: Edukacja, Nr 1 (2001), s. 18-28
Abstrakt: Autorka traktuje feminizm jako perspektywę badawczą, której uwzględnienie może przyczynić się do rozwoju pedagogiki społecznej zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym, a więc wypracowania lepszych rozwiązań problemów wychowawczych i społecznych. Feministyczne ujęcie problematyki epistemologicznej, pomimo niebezpieczeństwa ideologizacji wiedzy, jest propozycją bardzo interesującą. Stanowiskiem konstruktywnym jest uwzględnienie w poznaniu - pomijanej dotąd - kategorii płci.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433
ISSN: 2449-8998
0239-6858
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gornikowska_Zwolak_Feminizm_jako_nowa_perspektywa_badawcza.pdf707,82 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons