Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433
Title: Feminizm, jako nowa perspektywa badawcza w pedagogice społecznej
Authors: Górnikowska-Zwolak, Elżbieta
Keywords: feminizm; pedagogika społeczna
Issue Date: 2001
Citation: Edukacja, Nr 1 (2001), s. 18-28
Abstract: Autorka traktuje feminizm jako perspektywę badawczą, której uwzględnienie może przyczynić się do rozwoju pedagogiki społecznej zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym, a więc wypracowania lepszych rozwiązań problemów wychowawczych i społecznych. Feministyczne ujęcie problematyki epistemologicznej, pomimo niebezpieczeństwa ideologizacji wiedzy, jest propozycją bardzo interesującą. Stanowiskiem konstruktywnym jest uwzględnienie w poznaniu - pomijanej dotąd - kategorii płci.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433
ISSN: 2449-8998
0239-6858
Appears in Collections:Artykuły (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gornikowska_Zwolak_Feminizm_jako_nowa_perspektywa_badawcza.pdf707,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons