http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433
Tytuł: | Feminizm, jako nowa perspektywa badawcza w pedagogice społecznej |
Autor: | Górnikowska-Zwolak, Elżbieta |
Słowa kluczowe: | feminizm; pedagogika społeczna |
Data wydania: | 2001 |
Źródło: | Edukacja, Nr 1 (2001), s. 18-28 |
Abstrakt: | Autorka traktuje feminizm jako perspektywę badawczą, której uwzględnienie może przyczynić się do rozwoju pedagogiki społecznej zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym, a więc wypracowania lepszych rozwiązań problemów wychowawczych i społecznych. Feministyczne ujęcie problematyki epistemologicznej, pomimo niebezpieczeństwa ideologizacji wiedzy, jest propozycją bardzo interesującą. Stanowiskiem konstruktywnym jest uwzględnienie w poznaniu - pomijanej dotąd - kategorii płci. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10433 |
ISSN: | 2449-8998 0239-6858 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gornikowska_Zwolak_Feminizm_jako_nowa_perspektywa_badawcza.pdf | 707,82 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons