Title: | Sekrety języka ojczystego i obcego |
Authors: | Szcześniak, Konrad |
Keywords: | języki obce - studia i nauczanie - Polska; nauczyciele języków - kształcenie - Polska; języki obce - studia i nauczanie (początkowe) - Polska - konferencje |
Issue Date: | 2001 |
Publisher: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | J. Arabski (red.), "Teoria i praktyka dydaktyki języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym" (S. 35-42). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Każdy nauczyciel ma własne zdanie na temat granic możliwości opanowania języka obcego i wymagań wobec ucznia. Osobiste poglądy są istotne, bo służą jako wytyczne, do których nauczyciele dostosowują styl i cele pracy z uczniem, prowadzą jednak do wszczynania dysput w sprawie ustalenia wymagań wobec ucznia. Opinie układają się w szerokie spektrum - od defetystycznego poglądu, że nauka języka obcego jest zadaniem beznadziejnym (bo uczeń nigdy nie będzie mówił jak native speaker), po przekonanie, że użytkowników rodzimych można nawet wyprzedzać w sprawności językowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10813 |
ISBN: | 83-226-1134-X |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|