Title: | Rola zajęć laboratoryjnych na lekcjach przyrody |
Authors: | Hibszer, Adam |
Keywords: | przyroda - studia i nauczanie (podstawowe); nauczanie - doświadczenia; lekcje przyrody |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Sosnowiec : Uniwersytet Śląski. Wydział Nauk o Ziemi |
Citation: | A. Hibszer, U. Myga-Piątek, M. Rzętała (red.), "Przyroda -scenariusze do zajęć lekcyjnych dla klas IV-VI szkoły podstawowej. T. 6" (S. 9-13). Sosnowiec : Uniwersytet Śląski. Wydział Nauk o Ziemi |
Abstract: | Nauczanie w zreformowanej szkole oparte jest na założeniu, iż należy przywrócić właściwą proporcję między poznawaniem wiadomości, opanowaniem umiejętności i nabywaniem odpowiednich postaw. Ponadto w szkole podstawowej trzeba wykorzystać czas na rozbudzanie i ukierunkowanie zainteresowań uczniów. Dzieci są bowiem w takim wieku, który pozwala na rozbudzenie ich pasji badawczej. Przedmiotem, który doskonale nadaje się do realizacji tych założeń jest przyroda. Ważne jest aby na lekcjach przyrody uczniowie poznawali świat przez różnego rodzaje doświadczenia i pokazy. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10838 |
ISBN: | 83-87431-49-4 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (WNP)
|