Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10976
Tytuł: Jako w piekle, tak i na ziemi. Topografia włoskiego kina grozy na przykładzie filmów Daria Argenta
Autor: Pieniążek, Przemysław
Słowa kluczowe: Kino europejskie; Krajobraz w kinie
Data wydania: 2017
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: B. Kita, M. Kempna-Pieniążek (red.), "Filmowe pejzaże Europy" (S.107-131). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Fantasmagoryczny świat twórcy Głębokiej czerwieni (Profondo rosso, 1975) jest miejscem, w którym dochodzi do scalenia przeróżnych (nie tylko kinematograficznych) tropów i konwencji w nową artystyczną jakość. Jego specjalnością są krwawe dreszczowce spod znaku giallo. Seans dzieł Argenta jest bowiem zaproszeniem do uczestnictwa w (większości przypadków) bardzo starannie zaaranżowanym transgresyjnym doświadczeniu ekscesu i grozy o prawdziwie infernalnym posmaku. Świat mistrza włoskiego kina grozy to paranoidalna rzeczywistość, gdzie każdy i wszystko budzi podejrzenia i gdzie powszechnie panuje „nieprzyjemne przekonanie, że coś bardzo złego leży u podstaw świata, coś, wobec czego dowolny akt przemocy czy przewrotności wydaje się zaledwie wierzchołkiem góry lodowej”.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10976
ISBN: 978-83-226-3169-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pieniazek_Jako_w_niebie.pdf1,3 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons