DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sobas, Magdalena | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-14T18:34:51Z | - |
dc.date.available | 2019-11-14T18:34:51Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Roczniki Administracji i Prawa, Nr 19 (2019), s. 67-88 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1644-9126 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618 | - |
dc.description.abstract | Tekst podejmuje tematykę szeroko rozumianego prawa do edukacji, w szczególności
w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością. Stanowi analizę prawną polskich
przepisów prawa gwarantujących równy dostęp do edukacji, a także przepisów międzynarodowych
przeciwdziałających dyskryminacji w zakresie edukacji. Stanowi również zarys
zmian w zakresie prawa oświatowego, jaki dokonał się w Polsce w ostatnich latach, a których
rozwiązania są wdrażane w szkołach i przedszkolach. Podejmuje również próbę wskazania
problemów praktycznych związanych z dostępem dziecka z niepełnosprawnością do edukacji,
na bazie skarg zgłaszanych do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także kontroli przeprowadzonych
przez Najwyższą Izbę Kontroli. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | uczeń | pl_PL |
dc.subject | niepełnosprawność | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | równość | pl_PL |
dc.subject | dyskryminacja | pl_PL |
dc.title | Zasada równego traktowania w odniesieniu do dostępu do edukacji ucznia z niepełnosprawnością – wprowadzenie do problematyki | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.5604/01.3001.0013.3584 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WPiA)
|