Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
Title: Zasada równego traktowania w odniesieniu do dostępu do edukacji ucznia z niepełnosprawnością – wprowadzenie do problematyki
Authors: Sobas, Magdalena
Keywords: edukacja; uczeń; niepełnosprawność; szkoła; równość; dyskryminacja
Issue Date: 2019
Citation: Roczniki Administracji i Prawa, Nr 19 (2019), s. 67-88
Abstract: Tekst podejmuje tematykę szeroko rozumianego prawa do edukacji, w szczególności w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością. Stanowi analizę prawną polskich przepisów prawa gwarantujących równy dostęp do edukacji, a także przepisów międzynarodowych przeciwdziałających dyskryminacji w zakresie edukacji. Stanowi również zarys zmian w zakresie prawa oświatowego, jaki dokonał się w Polsce w ostatnich latach, a których rozwiązania są wdrażane w szkołach i przedszkolach. Podejmuje również próbę wskazania problemów praktycznych związanych z dostępem dziecka z niepełnosprawnością do edukacji, na bazie skarg zgłaszanych do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także kontroli przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
DOI: 10.5604/01.3001.0013.3584
ISSN: 1644-9126
Appears in Collections:Artykuły (WPiA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sobas_Zasada_rownego_traktowania.pdf530,51 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons