http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618
Title: | Zasada równego traktowania w odniesieniu do dostępu do edukacji ucznia z niepełnosprawnością – wprowadzenie do problematyki |
Authors: | Sobas, Magdalena |
Keywords: | edukacja; uczeń; niepełnosprawność; szkoła; równość; dyskryminacja |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Roczniki Administracji i Prawa, Nr 19 (2019), s. 67-88 |
Abstract: | Tekst podejmuje tematykę szeroko rozumianego prawa do edukacji, w szczególności w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością. Stanowi analizę prawną polskich przepisów prawa gwarantujących równy dostęp do edukacji, a także przepisów międzynarodowych przeciwdziałających dyskryminacji w zakresie edukacji. Stanowi również zarys zmian w zakresie prawa oświatowego, jaki dokonał się w Polsce w ostatnich latach, a których rozwiązania są wdrażane w szkołach i przedszkolach. Podejmuje również próbę wskazania problemów praktycznych związanych z dostępem dziecka z niepełnosprawnością do edukacji, na bazie skarg zgłaszanych do Rzecznika Praw Obywatelskich, a także kontroli przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11618 |
DOI: | 10.5604/01.3001.0013.3584 |
ISSN: | 1644-9126 |
Appears in Collections: | Artykuły (WPiA) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sobas_Zasada_rownego_traktowania.pdf | 530,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License