Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11785
Title: Ekspresja i symbolika - jako forma wyrażania społecznego Ja przez dziecko z problemami rozwojowymi
Authors: Suchodolska, Jolanta
Keywords: rozwój; społeczne Ja; potrzeba
Issue Date: 2009
Publisher: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Citation: T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (red.), "Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T. 2, Problemy praktyki oświatowej" (S. 115-133). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Series/Report no.: Edukacja Międzykulturowa;
Abstract: "Znaczenie symboliki w życiu każdego człowieka z całą pewnością nie wymaga szczególnej interpretacji. Dotyczy ona znaków i symboli, umożliwiających odwoływanie się do określonych doświadczeń, wartości bądź postaw, będących podstawą do rozwijania wybranych obszarów – z jednej strony – komunikowania Innym swojego sposobu odbioru otaczającej rzeczywistości, z drugiej zaś – komunikowania się z nimi. Można zatem powiedzieć, iż stanowią one specyficzną oś syntezy doświadczeń jednostki, które za pośrednictwem symbolicznych znaków odzwierciedlają emocjonalny aspekt rodzaju komunikacji i więzi społecznych, jakie łączą człowieka z jego środowiskiem życia, wybraną grupą lub kulturą. W takim rozumieniu symbole1 i znaki mogą pełnić nie tylko rolę komunikacyjną, ale także integracyjną, zarówno w skali mikro‑, jak i makrospołecznej." (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11785
ISBN: 978-83-7611-471-2
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suchodolska_Ekspresja_i_symbolika_jako_forma_wyrazania_spolecznego_Ja.pdf2,44 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in RE-BUŚ are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.