Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11785
Tytuł: | Ekspresja i symbolika - jako forma wyrażania społecznego Ja przez dziecko z problemami rozwojowymi |
Autor: | Suchodolska, Jolanta |
Słowa kluczowe: | rozwój; społeczne Ja; potrzeba |
Data wydania: | 2009 |
Wydawca: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Źródło: | T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (red.), "Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T. 2, Problemy praktyki oświatowej" (S. 115-133). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek |
Nr Serii/Raportu: | Edukacja Międzykulturowa; |
Abstrakt: | "Znaczenie symboliki w życiu każdego człowieka z całą pewnością nie wymaga
szczególnej interpretacji. Dotyczy ona znaków i symboli, umożliwiających odwoływanie
się do określonych doświadczeń, wartości bądź postaw, będących
podstawą do rozwijania wybranych obszarów – z jednej strony – komunikowania
Innym swojego sposobu odbioru otaczającej rzeczywistości, z drugiej
zaś – komunikowania się z nimi. Można zatem powiedzieć, iż stanowią one
specyficzną oś syntezy doświadczeń jednostki, które za pośrednictwem symbolicznych
znaków odzwierciedlają emocjonalny aspekt rodzaju komunikacji
i więzi społecznych, jakie łączą człowieka z jego środowiskiem życia, wybraną
grupą lub kulturą. W takim rozumieniu symbole1 i znaki mogą pełnić nie tylko
rolę komunikacyjną, ale także integracyjną, zarówno w skali mikro‑, jak i makrospołecznej." (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11785 |
ISBN: | 978-83-7611-471-2 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|
Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.