Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15394
Title: Brakujące elementy kształtowania przedsiębiorczości w przestrzeni edukacyjnej
Authors: Kopczyński, Tomasz
Keywords: entrepreneurship; creativity; passivity; pathology education; emotional intelligence; financial intelligence; teleology; education; pedagogical innovations; alternative learning; labor market; przedsiębiorczość; kreatywność; bierność; patologia w szkolnictwie; inteligencja emocjonalna; inteligencja finansowa; teleologia; edukacja; innowacje pedagogiczne; konektywne uczenie się; rynek pracy
Issue Date: 2017
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: A. Murzyn, U. Szuścik (red.), "Przedsiębiorczość jako wartość w edukacji" (S. 83-93). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: This article presents selected issues of contemporary theory of education in relation to today outlining the socio‑economic context and in particular to a wide range of entrepreneurship. Particular attention is paid to those elements of the theory of education, which directly refer to the shaping of attitudes and personality traits correlate with the requirements of the modern labor market. The author tries to justify the thesis that reeupdate some parts of the theory of education, which are included in the elements of self, ie. emotional intelligence, financial intelligence, teleology will be much smaller jump between academic knowledge and the expectations derived from the labor market and the contemporary socioeeconomic challenges and contain in a wellunderstood enterprise or care about the present in relation to our future.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15394
ISBN: 9788380129641
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopczynski_brakujace_elementy_krztaltowania_przedsiebiorczosci.pdf294,6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons