Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/15394
Tytuł: | Brakujące elementy kształtowania przedsiębiorczości w przestrzeni edukacyjnej |
Autor: | Kopczyński, Tomasz |
Słowa kluczowe: | entrepreneurship; creativity; passivity; pathology education; emotional intelligence; financial intelligence; teleology; education; pedagogical innovations; alternative learning; labor market; przedsiębiorczość; kreatywność; bierność; patologia w szkolnictwie; inteligencja emocjonalna; inteligencja finansowa; teleologia; edukacja; innowacje pedagogiczne; konektywne uczenie się; rynek pracy |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Murzyn, U. Szuścik (red.), "Przedsiębiorczość jako wartość w edukacji" (S. 83-93). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | This article presents selected issues of contemporary theory of education in relation to today
outlining the socio‑economic
context and in particular to a wide range of entrepreneurship.
Particular attention is paid to those elements of the theory of education, which directly refer
to the shaping of attitudes and personality traits correlate with the requirements of the modern
labor market. The author tries to justify the thesis that reeupdate some parts of the theory
of education, which are included in the elements of self, ie. emotional intelligence, financial
intelligence, teleology will be much smaller jump between academic knowledge and the
expectations derived from the labor market and the contemporary socioeeconomic challenges
and contain in a wellunderstood enterprise or care about the present in relation to
our future. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15394 |
ISBN: | 9788380129641 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|