Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1620
Title: Znaczenie satysfakcji w kształtowaniu relacji biblioteki z użytkownikiem
Authors: Żołędowska-Król, Beata
Keywords: biblioteki personel; relacje interpersonalne; usługi biblioteczne
Issue Date: 2010
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: M. Jarczykowa (red.), "Biblioteki i ośrodki informacji - zbiory, pracownicy, użytkownicy" (S. 45-52). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The library in its activities bases on numerous connections with users as well as other people and institutions functioning in its surrounding. The aim of the article is to show the role of users’ satisfaction in building a relation with the library, the effect of which is readers’ loyalty and a positive image of the institution. The article discusses models of satisfaction and shows the need of understanding the relation between the library user’s level of satisfaction and his/her loyalty. The second part presents basic measurement tools to be used when examining the relations in the library.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1620
ISBN: 9788322619186
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zoledowska_Krol_Znaczenie_satysfakcji_w_ksztaltowaniu_relacji.pdf416,01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons