Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16551
Tytuł: Od egalitarności do inkluzywności. Hejt jako następstwo komercjalizacji internetu
Autor: Dziwak, Ewelina
Słowa kluczowe: hejt; komunikacja; internet; komercjalizacja; nowe media
Data wydania: 2019
Źródło: "Zeszyty Prasoznawcze" T. 62, nr 1 (2019), s. 111-120
Abstrakt: Zmiany, jakie miały miejsce po skomercjalizowaniu internetu, wywołały szereg negatywnych następstw. W sieci nastąpiło znaczące obniżenie formy języka na rzecz podwyższenia stopnia jego pauperyzacji. W komunikacji wielu z wieloma wyszły na jaw skrywane sądy i opinie, powodując przeistoczenie się słów w realne akty agresji, z którymi codziennie stykają się internauci. Główny celem prezentowanej publikacji jest ujęcie hejtu w kontekście komercjalizacji internetu. Autorka na podstawie analiz literatury oraz własnych obserwacji przedstawia hejt jako zjawisko zapośredniczone przez media. Dokonując przeglądu polskich badań na temat hejtu oraz analizując historię internetu, dochodzi do wniosku, że oprócz czynników psychologicznych, jedną z przyczyn zaistnienia hejtu jest inkluzywność sieci. W wyniku upowszechnienia się oraz traktowania jego zasobów jak towaru największą popularnością zaczęły cieszyć się przekazy sensacyjne, kontrowersyjne i wykraczające poza ogólnie przyjęte normy. Dało to przyczynek do pojawienia się wielu negatywnych zjawisk w komunikowaniu masowym, wśród których wyróżnić należy szerzący się hejt.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16551
DOI: 10.4467/22996362PZ.19.007.10221
ISSN: 2299-6362
0555-0025
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dziwak_Od_egalitarnosci_do_inkluzywnosci_Hejt_jako_nastepstwo_komercjalizacji_internetu.pdf318,09 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons