Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18525
Tytuł: Współuczestnictwo rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej - (nie)możliwe rozwiązania
Tytuł równoległy: Co-participation of parents and teachers in the implementation of the assumptions of multi- and intercultural education -(im)possible solution
Autor: Chojnacka-Synaszko, Barbara
Słowa kluczowe: współuczestnictwo; rodzina; szkoła; edukacja wielo- i międzykulturowa
Data wydania: 2020
Źródło: "Edukacja Międzykulturowa" Nr 12 (2020), s. 211-225
Abstrakt: Zagadnienie współuczestnictwa rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej nie należy do mocno wyeksponowanych w literaturze przedmiotu. Autorka artykułu podejmuje próbę przybliżenia typów partycypacji obu stron we wskazany obszar edukacyjny, korzysta z koncepcji rodzajów uczestnictwa rodziców i nauczycieli we wspólnym kształceniu i wychowaniu Volkera Krumma. Koncepcja ta stanowi podstawę do przedstawienia w analogiczny sposób czynnej i biernej partycypacji rodziców i nauczycieli w realizację wytycznych z zakresu edukacji wielo- i międzykulturowej, z jednoczesnym określeniem, które z tych typów, z jakich względów, mogą być podejmowane z większym/mniejszym powodzeniem.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18525
DOI: 10.15804/em.2020.01.13
ISSN: 2299-4106
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Chojnacka-Synaszko_Wspuluczestnictwo_rodzicow_i_nauczycieli_w_realizacji.pdf390,35 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons