Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/18525
Tytuł: | Współuczestnictwo rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej - (nie)możliwe rozwiązania |
Tytuł równoległy: | Co-participation of parents and teachers in the implementation of the assumptions of multi- and intercultural education -(im)possible solution |
Autor: | Chojnacka-Synaszko, Barbara |
Słowa kluczowe: | współuczestnictwo; rodzina; szkoła; edukacja wielo- i międzykulturowa |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Edukacja Międzykulturowa" Nr 12 (2020), s. 211-225 |
Abstrakt: | Zagadnienie współuczestnictwa rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej nie należy do mocno wyeksponowanych w literaturze przedmiotu. Autorka artykułu podejmuje próbę przybliżenia typów partycypacji obu stron we wskazany obszar edukacyjny, korzysta z koncepcji rodzajów uczestnictwa rodziców i nauczycieli we wspólnym kształceniu i wychowaniu Volkera Krumma. Koncepcja ta stanowi podstawę do przedstawienia w analogiczny sposób czynnej i biernej partycypacji rodziców i nauczycieli w realizację wytycznych z zakresu edukacji wielo- i międzykulturowej, z jednoczesnym określeniem, które z tych typów, z jakich względów, mogą być podejmowane z większym/mniejszym powodzeniem. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18525 |
DOI: | 10.15804/em.2020.01.13 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|