Title: | Współuczestnictwo rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej - (nie)możliwe rozwiązania |
Other Titles: | Co-participation of parents and teachers in the implementation of the assumptions of multi- and intercultural education -(im)possible solution |
Authors: | Chojnacka-Synaszko, Barbara |
Keywords: | współuczestnictwo; rodzina; szkoła; edukacja wielo- i międzykulturowa |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | "Edukacja Międzykulturowa" Nr 12 (2020), s. 211-225 |
Abstract: | Zagadnienie współuczestnictwa rodziców i nauczycieli w realizacji założeń edukacji wielo- i międzykulturowej nie należy do mocno wyeksponowanych w literaturze przedmiotu. Autorka artykułu podejmuje próbę przybliżenia typów partycypacji obu stron we wskazany obszar edukacyjny, korzysta z koncepcji rodzajów uczestnictwa rodziców i nauczycieli we wspólnym kształceniu i wychowaniu Volkera Krumma. Koncepcja ta stanowi podstawę do przedstawienia w analogiczny sposób czynnej i biernej partycypacji rodziców i nauczycieli w realizację wytycznych z zakresu edukacji wielo- i międzykulturowej, z jednoczesnym określeniem, które z tych typów, z jakich względów, mogą być podejmowane z większym/mniejszym powodzeniem. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18525 |
DOI: | 10.15804/em.2020.01.13 |
ISSN: | 2299-4106 |
Appears in Collections: | Artykuły (WSiNoE)
|