Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18687
Tytuł: The Consequences of the Teacher’s Succumbing to Symbolic Violence as Suffered by the Student
Tytuł równoległy: Uczniowskie konsekwencje ulegania przez nauczycieli przemocy symbolicznej
Autor: Zalewska-Bujak, Małgorzata
Słowa kluczowe: student; teacher; teacher domination; symbolic violence at school; school hierarchy; subordination of teachers; uczeń; nauczyciel; nauczycielska dominacja; szkolna hierarchia; przemoc symboliczna w szkole; podporządkowanie nauczycieli
Data wydania: 2020
Źródło: "Pedagogical Contexts" (2020), No. 2 (15), s. 41-63
Abstrakt: The main aim of this study is to show – on the basis of teachers’ narratives – the consequences that a teacher’s succumbing to symbolic violence in the educational field has on the student. This goal is accompanied by the need to highlight how the surveyed teachers describe the logic of the operation of this field, how they see their own position in it and what they perceive as their obligations related to it, all of which influences the way the students function within it.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18687
DOI: 10.19265/kp.2020.2.15.268
ISSN: 2300-6471
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zalewska_Bujak_the_consequences_of_the_techers.pdf387,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons