Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/18687
Tytuł: | The Consequences of the Teacher’s Succumbing to Symbolic Violence as Suffered by the Student |
Tytuł równoległy: | Uczniowskie konsekwencje ulegania przez nauczycieli przemocy symbolicznej |
Autor: | Zalewska-Bujak, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | student; teacher; teacher domination; symbolic violence at school; school hierarchy; subordination of teachers; uczeń; nauczyciel; nauczycielska dominacja; szkolna hierarchia; przemoc symboliczna w szkole; podporządkowanie nauczycieli |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Pedagogical Contexts" (2020), No. 2 (15), s. 41-63 |
Abstrakt: | The main aim of this study is to show – on the basis
of teachers’ narratives – the consequences that a teacher’s succumbing
to symbolic violence in the educational field has on
the student. This goal is accompanied by the need to highlight
how the surveyed teachers describe the logic of the operation of
this field, how they see their own position in it and what they
perceive as their obligations related to it, all of which influences
the way the students function within it. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18687 |
DOI: | 10.19265/kp.2020.2.15.268 |
ISSN: | 2300-6471 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|