Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18751
Tytuł: Tytuł : najmniejszy tekst prasowy
Autor: Ślawska, Magdalena
Słowa kluczowe: tytuł prasowy; nagłówek prasowy
Data wydania: 2008
Źródło: "Rocznik Prasoznawczy" R. 2 (2008), s. 117-126
Abstrakt: Artykuł dotyczy tytułów prasowych, jednych z najmniejszych tekstów dziennikarskich. Wypowiedź dziennikarska musi zawierać tytuł, bo to on w pewien sposób ją określa. Jest on jednocześnie reklamą samego tekstu, sposobem na pozyskanie odbiorcy. Analizując główne tytuły dzienników, można zbadać strategie nadawania tytułów prasowych. Niektóre redakcje będą preferować zasadę tytułu streszczającego informację, a inne będą chciały zaskoczyć swojego czytelnika. Nie istnieje współcześnie podział na tytuły informacyjne i publicystyczne. Większość głównych tytułów dzienników spełniała kryteria nagłówka publicystycznego, często prezentując stanowisko autora tekstu bądź redakcji gazety. Nagłówek je s t jedną z ważniejszych pozycji strategicznych, bez niego nie ma tekstu dziennikarskiego. Nie ma też jednej wybranej reguły konstrukcji tytułu prasowego.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18751
ISSN: 1897-5496
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slawska_Tytul_najmniejszy_tekst_prasowy.pdf524,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons