Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18929
Tytuł: Ile tekstomowy w wypowiedziach pisemnych gimnazjalistów?
Autor: Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Słowa kluczowe: SMS; essays; textspeak; sociolect on the school discourse; junior high school students
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Bańczyk, N. Moćko (red.), "Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka" (S. 13-36). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The author analyzes a collection of two types of texts – SMSes and essays – written by junior high school students. During the comparative qualitative-quantitative analysis, she seeks, mainly in the lexis of the texts, but also in the iconic (emoticon) and extra-language layers, traces of the influence that media communication (short text messages) has had on the written language of the students. The author comes to the conclusion that the influence of textspeak on the written language of youth is relatively small. What emerges from intensive SMS communication is a change in the attitude of young users towards language and an extension of the influence of the youth sociolect on the school discourse.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18929
ISBN: 9788322634493
9788322634509
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_Ile_tekstomowy.pdf572,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons