Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1947
Tytuł: Gatunek jako zamysł perswazyjny : rozważania nie tylko o reklamie
Autor: Warchala, Jacek
Słowa kluczowe: Gatunki literackie; reklama
Data wydania: 2011
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Ostaszewska (red.), "Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4, Gatunek a komunikacja społeczna" (S. 75-85). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article is devoted to the phenomenon of the changes of traditional genre forms under the influence of new types and new means of communicating. A starting point for the considerations is the question on the genre as a taxonomic category as such and its usefulness these days in the situation when changes of old categories have become the fact and when a genre loses its normative value becoming a blurred category. A difficulty in using the genre category is illustrated by a contemporary type of advertisement texts where the genre borderlines are difficult to define and the phenomenon itself is difficult to capture as a cohesive text of existing formal frames because of its multiple forms and multiple codes. Advertisement absorbs many genres, transforming and not defining any of them. They form a kind of a genre amalgamation which is deeply fundamental in nature and has a palimpsestically revealed narration.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1947
ISBN: 9788322619928
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Warchala_Gatunek_jako_zamysl_perswazyjny.pdf345,39 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons