Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20879
Tytuł: Badanie tekstu jako przekraczanie granic, czyli kilka uwag o możliwości badań filologicznych nad reklamą
Autor: Warchala, Jacek
Słowa kluczowe: philology; language anthropology; advertisement; multi-code text; text
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Źródło: M. Maciołek (red.), „Współczesne aspekty badań nad językiem polskim : teoria i praktyka”. (S. 331-347). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: The article aims at discussing such issues as: the limits of philology as a discipline, the need to go beyond these limits and evolve into language anthropology, redefining the very idea of a text in the multimedia age. The considerations are based on the advertisement understood as a multi-code text that produces meaning due to the interference of several codes (verbal, iconic, music or even a spatial one). Research in such types of philology must go beyond its traditional limits and must redefine the object of analyses – the text. Its meaning is created not only through words, but also music in the background or a visual sphere.
Opis: VI Światowy Kongres Polonistów, Katowice, 22–25 czerwca 2016 r.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20879
ISBN: 978-83-226-3580-3
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Warchala_Badanie_tekstu_jako_przekraczanie.pdf661,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons