Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2097
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGliński, Marcin-
dc.date.accessioned2018-04-05T10:41:29Z-
dc.date.available2018-04-05T10:41:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationA. Guzy, B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), “ Szkoła bez barier : o trudnościach w nauczaniu i uczeniu się” (s. 137-147). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380123830-
dc.identifier.isbn9788380123823-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2097-
dc.description.abstractFor a dyslectic student, learning a foreign language is a very complicated process,especially due to certain negative psychological reactions that this disfunction entails.The crucial aim of the following paper is to present the role of high self-esteem amongdyslectic students who try to learn foreign languages. The theoretical part of the followingpaper analyzes some possible factors contributing to the emergence of students’affective states. The Rosenberg Self-Esteem Scale and the Polish version of the GeneralSelf-Efficacy-Scale were introduced to collect data for the research. The data was collectedduring a one-to-one English lesson with a fifteen-year-old middle school studentwho suffers from dyslexia. The paper also contains some practical solutions that can beincorporated by foreign language teachers (and not only) during their lessons.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnauczanie języków obcychpl_PL
dc.subjectdysleksjapl_PL
dc.titleRola poczucia własnej wartości wśród uczniów dyslektycznych uczących się języków obcychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Glinski_Rola_poczucia_wlasnej_wartosci_wsrod_uczniow_dyslektycznych.pdf455,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons