Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21013
Tytuł: Non nova, sed nove? O dzisiejszym (tele)poradnictwie i towarzyszących mu strategiach autopromocyjnych i/lub autoprezentacyjnych myśli kilka
Autor: Ficek, Ewa
Słowa kluczowe: teleporady; analiza
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), " Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4" (S. 21-32). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego;nr 3790
Abstrakt: Mass media stanowią niewątpliwie istotny element rzeczywistości społecznej. Badacze podkreślają, że stały się one swoistym „pośrednikiem pomiędzy człowiekiem a światem zewnętrznym” (Zielińska-Pękał, 2009: 290), są też jednym z podstawowych źródeł informacji oraz „publicznego systemu znaczeń” (Lisowska-Magdziarz, 2006: 19; Goban-Klas, 2007: 10). Co więcej: media (w tym telewizja, do której ograniczę penetrację tego zajmującego obszaru poznawczego) w dużym stopniu projektują nasze „tu i teraz”; odgrywają wszak niebagatelną rolę „w lansowaniu określonych stylów życia, wzorów zachowania i postępowania, […] wpływają na opinie, gusty i upodobania swoich odbiorców” (Zielińska-Pękał, 2009: 298; por. także Skowronek, 2013: 12-13). Głębszy namysł nad poczynaniami lub wyborami podmiotów medialnego dyskursu wydaje się zatem usprawiedliwiony(...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21013
ISBN: 978-83-226-3388-5
978-83-226-3389-2
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ficek_Non_nova_sed_nove_O_dzisiejszym_(tele)poradnictwie.pdf405,59 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons