Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21143
Title: Czynniki wpływające na motywację do nauki języków obcych w opinii uczących się
Other Titles: Factors influencing motivation to learn foreign languages in learners’ opinions
Authors: Horyśniak, Monika
Keywords: motivation; language skills; learning methods; teaching aids
Issue Date: 2020
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Citation: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), „Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym : perspektywa nauczyciela i ucznia” (S. 74-94). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstract: Motivation in didactics of foreign languages is one of the most important issues raised both in theoretical studies and in the everyday work of teachers. The paper reflects on the opinions expressed by high school and university students regarding the factors that increase motivation to learn a foreign language. The questionnaire covers issues related to developing language skills, learning methods and the choice of teaching aids. The respondents also express their opinions on the role of the teacher in the process of learning a foreign language.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21143
ISBN: 978-83-226-4005-0
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horysniak_Czynniki_wplywajace_na_motywacje.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons