Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21620
Tytuł: Propuestas didacticas para la ensenanza de la interculturalidad en la clase de ELE para los polacos
Tytuł równoległy: Intercultural competence in the classroom: suggestions for polish teachers of Spanish as a Foreign Language
Nauczanie interkulturowości na lekcji hiszpańskiego dla Polaków Propozycje dydaktyczne
Autor: Palion-Musioł, Agnieszka
Tatoj, Cecylia
Słowa kluczowe: intercultural competence; Spanish as a Foreign Language; language abilities
Data wydania: 2016
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: J. Wilk- Racięska, A. Szyndler, C. Tatoj (red.), "Relecturas y nuevos horizontes en los estudios hispanicos. Vol. 4, Linguistica y didactica de la lengua espanola" (S. 274-287). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego;nr 3482
Abstrakt: The purpose of this article is to present different activities which will aid Polish students who learn Spanish as well as for their teachers who will obtain an efficient tool to test the language abilities of their students. Furthermore, the activities will demonstrate cultural differences based on the student’s ethnographic attitude. All these activities which we offer are focused on the intercultural competence which should be an integral part of the educational process. In addition, the authors of the proposals give consideration to the notion of culture according to Geert Hofstede and his model of dimensions, which they analyse and describe comparing Spanish and Polish languages.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21620
ISBN: 978-83-8012-822-4
978-83-8012-823-1
ISSN: 0208‑6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Palion-Musiol_Propuestas_didacticas_para_la_ensenanza_de_la_interculturalidad.pdf528 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons