Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21633
Tytuł: "Nie lepiej wybrać milczenie?" : literackie świadectwo problemów z dwujęzycznością : projekt lektury fragmentu “Włoskich szpilek” Magdaleny Tulli na zajęciach z języka polskiego jako obcego
Autor: Budzik, Justyna Hanna
Słowa kluczowe: język polski jako obcy; zajęcia kulturowo-językowe; nauczanie języka polskiego jako obcego
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 353-365). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Głównym bowiem celem mojego szkicu jest propozycja lektury Komicznych sylab w bardzo konkretnych warunkach: na zajęciach kulturowo‑językowych z języka polskiego jako obcego (drugiego), wzbogaconych o elementy biblioterapeutyczne. Zakładanym czytelnikiem jest więc osoba dorosła, dla której język polski jest językiem drugim (a zatem pochodząca z rodziny o polskich korzeniach) lub obcym, ale poznanym na poziomie native speakera, przyswojonym wraz z kompetencją kulturową, którą bardziej szczegółowo wyjaśnię w dalszej części artykułu. Możemy sobie również wyobrazić sytuację, iż uczestnikiem zajęć jest osoba, dla której język polski jest językiem pierwszym, urodzona w Polsce, ale która w wyniku emigracji z kraju stała się dwujęzyczna i z różnych przyczyn trafia na zajęcia z języka polskiego jako obcego5. Dlaczego do pracy z tą specyficzną grupą czytelników (uczących się) wybieram właśnie Komiczne sylaby?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21633
ISBN: 978-83-226-3308-3
978-83-226-3309-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Budzik_Nie_lepiej_wybrac_milczenie_literackie_swiadectwo_problemow_z_dwujezycznoscia.pdf561,6 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons