Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21666
Title: Perspektywa dialogu między kulturami na lekcjach języka polskiego
Authors: Ochwat, Magdalena
Keywords: edukacja literacka; dialog między kulturami; wielokulturowość
Issue Date: 2018
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 159-174). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Dokonujące się na świecie gwałtowne przemiany społeczne, gospodarcze i polityczne, masowe, niespotykane wcześniej na taką skalę wzmożone i przyspieszone migracje pokazały dobitnie, jak bardzo zróżnicowany jest świat współczesny z jego wielością, odmiennością i innością. Bez wątpienia, wśród najważniejszych charakterystyk określających współczesność znajduje się różnorodność rasowa, etniczna, kulturowa, tożsamościowa, religijna czy seksualna. Wydaje się również, że to właśnie różnorodność najbardziej dziś polaryzuje społeczeństwa - ma zarówno swoich gorliwych zwolenników, jak i żarliwych przeciwników, między którymi wciąż powiększa się przepaść. Ci pierwsi twierdzą, że różnorodność wzbogaca, a zarazem wzmacnia naszą kulturę, zapewniając grunt dla pozytywnych relacji, harmonii i wzajemnego szacunku. Ci drudzy zaś wskazują jej katastroficzne efekty - dysharmonię, wojny i niepokój. Trudno więc nie uczynić z tak istotnego, wszechobecnego zjawiska tematu badań naukowych czy motywu w literaturze, sztuce i w innych produktach kultury. Nie sposób także pomijać różnorodności kulturowej, szczególnie w kształceniu polonistycznym. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21666
ISBN: 978-83-226-3308-3
978-83-226-3309-0
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ochwat_Perspektywa_dialogu_miedzy_kulturami_na_lekcjach_jezyka_polskiego.pdf524,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons