DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gabryś-Barker, Danuta | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-09T09:32:38Z | - |
dc.date.available | 2018-04-09T09:32:38Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 113-136). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380124288 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380124295 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2211 | - |
dc.description.abstract | Artykuł poświęcony jest jednemu z najważniejszych wymiarów funkcjonowania człowieka, jakimjest jego sfera emocjonalna. W części teoretycznej autorka przedstawia pojęcie emocji w psychologiioraz dokonuje przeglądu badań z zakresu emocji w kontekście nauczania i samego nauczyciela.Natomiast w części empirycznej zaprezentowane i omówione zostają percepcje nauczycieli początkujących,dotyczące ich własnych emocji podczas nauczania w klasie czy też kontaktu z uczniemoraz sposobów radzenia sobie z tymi emocjami (ang. emotion labor, emotion management). Percepcjawłasnych doświadczeń i refleksja nad nimi stanowią ważny czynnik w rozwoju zawodowymnauczyciela. Zastosowany w badaniu tekst narracyjny stanowić może istotny instrument w rozwojurefleksjności nauczyciela. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | zawód nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | rozwój emocjonalny | pl_PL |
dc.title | "We are human beings, not robots" : on the psychology of affect in education | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|