http://hdl.handle.net/20.500.12128/2211
Tytuł: | "We are human beings, not robots" : on the psychology of affect in education |
Autor: | Gabryś-Barker, Danuta |
Słowa kluczowe: | zawód nauczyciela; rozwój emocjonalny |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 113-136). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Artykuł poświęcony jest jednemu z najważniejszych wymiarów funkcjonowania człowieka, jakimjest jego sfera emocjonalna. W części teoretycznej autorka przedstawia pojęcie emocji w psychologiioraz dokonuje przeglądu badań z zakresu emocji w kontekście nauczania i samego nauczyciela.Natomiast w części empirycznej zaprezentowane i omówione zostają percepcje nauczycieli początkujących,dotyczące ich własnych emocji podczas nauczania w klasie czy też kontaktu z uczniemoraz sposobów radzenia sobie z tymi emocjami (ang. emotion labor, emotion management). Percepcjawłasnych doświadczeń i refleksja nad nimi stanowią ważny czynnik w rozwoju zawodowymnauczyciela. Zastosowany w badaniu tekst narracyjny stanowić może istotny instrument w rozwojurefleksjności nauczyciela. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2211 |
ISBN: | 9788380124288 9788380124295 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gabrys_Barker_We_are_human_beings_not_robots_On_the_psychology.pdf | 362,97 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons