Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2212
Title: Group cohesiveness
Authors: Gałajda, Dagmara
Keywords: dynamika grupy; proces kształcenia; rola nauczyciela; integracja; konflikty
Issue Date: 2015
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 137-153). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Celem artykułu jest omówienie pojęcia spójności grupy (ang. group cohesiveness) w kontekścieklasy językowej. Artykuł skupia się w głównej mierze na tym, jak ważne w tworzeniu pozytywnejatmosfery panującej w klasie językowej są poszczególne etapy rozwoju grupy. W rozdzialeomówiono nie tylko modele rozwoju grupy (Tuckman i Jansen, 1977; Dörnyei i Herman, 1998),ale również techniki rozwijania procesów grupowych (ang. group facilitation techniques) (Hadfield,1992; Jaques, 2000; Levi, 2010; Haynes, 2012) dostosowane do kontekstu klasy językowej.W kolejnej części artykułu omówiono rolę nauczyciela jako lidera w procesie tworzenia spójnejgrupy. Dalsza część artykułu skupia się na omówieniu potencjalnych konfliktów, jakie mogą wystąpićw klasie językowej oraz ich negatywnego wpływu na spójność grupy. Artykuł kończą wskazówkii sugestie dla nauczyciela dotyczące rozwijania efektywnej dynamiki grupy w procesiekształcenia językowego.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2212
ISBN: 9788380124295
9788380124288
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galajda_Group_cohesiveness.pdf317,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons