DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gałajda, Dagmara | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-09T09:32:47Z | - |
dc.date.available | 2018-04-09T09:32:47Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 137-153). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380124295 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380124288 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2212 | - |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest omówienie pojęcia spójności grupy (ang. group cohesiveness) w kontekścieklasy językowej. Artykuł skupia się w głównej mierze na tym, jak ważne w tworzeniu pozytywnejatmosfery panującej w klasie językowej są poszczególne etapy rozwoju grupy. W rozdzialeomówiono nie tylko modele rozwoju grupy (Tuckman i Jansen, 1977; Dörnyei i Herman, 1998),ale również techniki rozwijania procesów grupowych (ang. group facilitation techniques) (Hadfield,1992; Jaques, 2000; Levi, 2010; Haynes, 2012) dostosowane do kontekstu klasy językowej.W kolejnej części artykułu omówiono rolę nauczyciela jako lidera w procesie tworzenia spójnejgrupy. Dalsza część artykułu skupia się na omówieniu potencjalnych konfliktów, jakie mogą wystąpićw klasie językowej oraz ich negatywnego wpływu na spójność grupy. Artykuł kończą wskazówkii sugestie dla nauczyciela dotyczące rozwijania efektywnej dynamiki grupy w procesiekształcenia językowego. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dynamika grupy | pl_PL |
dc.subject | proces kształcenia | pl_PL |
dc.subject | rola nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | integracja | pl_PL |
dc.subject | konflikty | pl_PL |
dc.title | Group cohesiveness | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|