http://hdl.handle.net/20.500.12128/2212
Tytuł: | Group cohesiveness |
Autor: | Gałajda, Dagmara |
Słowa kluczowe: | dynamika grupy; proces kształcenia; rola nauczyciela; integracja; konflikty |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker (red.), “Topics in applied psycholinguistics” (s. 137-153). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Celem artykułu jest omówienie pojęcia spójności grupy (ang. group cohesiveness) w kontekścieklasy językowej. Artykuł skupia się w głównej mierze na tym, jak ważne w tworzeniu pozytywnejatmosfery panującej w klasie językowej są poszczególne etapy rozwoju grupy. W rozdzialeomówiono nie tylko modele rozwoju grupy (Tuckman i Jansen, 1977; Dörnyei i Herman, 1998),ale również techniki rozwijania procesów grupowych (ang. group facilitation techniques) (Hadfield,1992; Jaques, 2000; Levi, 2010; Haynes, 2012) dostosowane do kontekstu klasy językowej.W kolejnej części artykułu omówiono rolę nauczyciela jako lidera w procesie tworzenia spójnejgrupy. Dalsza część artykułu skupia się na omówieniu potencjalnych konfliktów, jakie mogą wystąpićw klasie językowej oraz ich negatywnego wpływu na spójność grupy. Artykuł kończą wskazówkii sugestie dla nauczyciela dotyczące rozwijania efektywnej dynamiki grupy w procesiekształcenia językowego. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2212 |
ISBN: | 9788380124295 9788380124288 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Galajda_Group_cohesiveness.pdf | 317,8 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons