Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22911
Tytuł: „Zapach, który rozpieszcza zmysły…” – o konieczności współuczestnictwa odbiorcy w tworzeniu komunikatu
Autor: Witkowska, Ilona
Słowa kluczowe: zmysły; zapach; olfactus; komunikacja; zapach w języku; komunikacja masowa
Data wydania: 2020
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Partnerstwo w komunikacji" (S. 67-82). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article discusses the issue of the necessity of the recipient’s participation in creating a message in the context of language difficulties related to naming, expressing and describing sensual experiences. Considerations are focused both on searching for the causes of difficulties in understanding mass communication partners, as well as on the difficulties that language provides in the transfer of specific olfactory experiences and their conceptualizations. The author attempts to present how the broadcaster of the mass communication deals with presenting and describing invisible phenomena, not always named, and the feelings and reflections associated with them, and how the recipient of this kind of message deals with its understanding.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/22911
ISBN: 978‑83‑226‑3886‑6
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Witkowska_zapach_ktory_rozpieszcza_zmysly.pdf574,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons