Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/22911
Tytuł: | „Zapach, który rozpieszcza zmysły…” – o konieczności współuczestnictwa odbiorcy w tworzeniu komunikatu |
Autor: | Witkowska, Ilona |
Słowa kluczowe: | zmysły; zapach; olfactus; komunikacja; zapach w języku; komunikacja masowa |
Data wydania: | 2020 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Partnerstwo w komunikacji" (S. 67-82). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The article discusses the issue of the necessity of the recipient’s participation in
creating a message in the context of language difficulties related to naming, expressing
and describing sensual experiences. Considerations are focused both on searching
for the causes of difficulties in understanding mass communication partners, as well
as on the difficulties that language provides in the transfer of specific olfactory experiences
and their conceptualizations. The author attempts to present how the broadcaster
of the mass communication deals with presenting and describing invisible phenomena,
not always named, and the feelings and reflections associated with them, and how the
recipient of this kind of message deals with its understanding. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/22911 |
ISBN: | 978‑83‑226‑3886‑6 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|