Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2584
Title: Pomiędzy autoprezentacją a autokreacją - sposoby (za)istnienia w sieci
Authors: Biłas-Pleszak, Ewa
Keywords: self-presentation; self-creation; communication in the Internet
Issue Date: 2012
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: M. Kita, M. Ślawska (red.), "Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1, Stan wiedzy i postulaty badawcze" (S. 142-153). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The article is an attempt to show the mechanisms of creating an image used to create promotion texts placed on the Internet sites of artistic agencies acting as an agent in organizing the so called events. From this point of view, the strategic text position, that is, the beginning and ending of the message, were analysed. In most of the texts in question one can notice a relatively accurate realization of a selected genre model, however, sometimes decisions were made to modify it, which was caused by a desire to strengthen the message and its personalisation.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2584
ISBN: 9788322620670
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Biłas_Pleszak_Pomiedzy_autoprezentacja_ a_autokreacja.pdf457,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons