Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2605
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDutka, Elżbieta-
dc.date.accessioned2018-04-16T08:32:22Z-
dc.date.available2018-04-16T08:32:22Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationD. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska (red.), "Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 143-155). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380122680-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2605-
dc.description.abstractNa temat znaczenia pierwszych doświadczeń czytelniczych napisano już bardzo dużo. Wpływ dziecięcych lektur na późniejsze kształcenie kompetencji czytelniczych, rozwój osobowości, na wyostrzenie wrażliwości czy pobudzanie kreatywności uczniów jest oczywisty, potwierdzony w niezliczonych pracach pedagogicznych, psychologicznych czy literaturoznawczych. Zazwyczaj jednak czytelnicy wraz z wiekiem oddalają się od swoich ulubionych dziecinnych książeczek, które w większości są zapominane, wypierane przez kolejne lektury. Czasami wybrane pozycje stają się częścią indywidualnego mitu dzieciństwa, należą do czasów, które bezpowrotnie minęły i do których powraca się z nostalgią, wspominając np. publikacje z serii Poczytaj Mi, Mamo. Echa pierwszych lektur pobrzmiewają w wypowiedziach pisarzy, udzielających odpowiedzi na różne ankiety dotyczące pisarskich początków, wczesnych fascynacji lekturowych itp..pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectlektury dziecięcepl_PL
dc.subjectpoezja wspóczensapl_PL
dc.subjectinterpretacjapl_PL
dc.subjectkształcenie literackiepl_PL
dc.titleRupaki dorastają..., czyli o relacjach między dziecięcymi lekturami a interpretacją poezji współczesnej w kontekście kształcenia literackiego w liceumpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dutka_Rupaki_dorastaja.pdf509,78 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons