DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Dutka, Elżbieta | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-16T08:32:22Z | - |
dc.date.available | 2018-04-16T08:32:22Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska (red.), "Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 143-155). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380122680 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2605 | - |
dc.description.abstract | Na temat znaczenia pierwszych doświadczeń czytelniczych napisano
już bardzo dużo. Wpływ dziecięcych lektur na późniejsze kształcenie
kompetencji czytelniczych, rozwój osobowości, na wyostrzenie
wrażliwości czy pobudzanie kreatywności uczniów jest oczywisty,
potwierdzony w niezliczonych pracach pedagogicznych, psychologicznych
czy literaturoznawczych. Zazwyczaj jednak czytelnicy wraz
z wiekiem oddalają się od swoich ulubionych dziecinnych książeczek,
które w większości są zapominane, wypierane przez kolejne lektury.
Czasami wybrane pozycje stają się częścią indywidualnego mitu dzieciństwa,
należą do czasów, które bezpowrotnie minęły i do których
powraca się z nostalgią, wspominając np. publikacje z serii Poczytaj
Mi, Mamo. Echa pierwszych lektur pobrzmiewają w wypowiedziach
pisarzy, udzielających odpowiedzi na różne ankiety dotyczące pisarskich
początków, wczesnych fascynacji lekturowych itp.. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | lektury dziecięce | pl_PL |
dc.subject | poezja wspóczensa | pl_PL |
dc.subject | interpretacja | pl_PL |
dc.subject | kształcenie literackie | pl_PL |
dc.title | Rupaki dorastają..., czyli o relacjach między dziecięcymi lekturami a interpretacją poezji współczesnej w kontekście kształcenia literackiego w liceum | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|