Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2616
Title: Szkoła w języku, we wspomnieniach i w paragrafach
Authors: Jagodzińska, Diana
Keywords: szkoła
Issue Date: 2014
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska (red.), "Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 259-270). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: Dzisiejsza szkoła walczy o sukcesy. Skupia się na maksymalizowaniu potencjału uczniów, zwielokrotnieniu zadowalających wyników dydaktycznych i wychowawczych oraz pomnażaniu kapitału najwybitniejszych. Dyrektorzy szkół, przedstawiciele nadzoru pedagogicznego, rodzice, a nierzadko i sami uczniowie mobilizują nauczycieli do uczestnictwa, nawet wbrew ich woli, w modnym pędzie do zdobywania jak najlepszych mierzalnych rezultatów ich pracy. Władze oświatowe stawiają sobie za cel stworzenie szkoły atrakcyjnej i skutecznej, zachęcają więc do współpracy dydaktyków, psychologów, pedagogów, neurologów oraz prawników. Dydaktycy, neurodydaktycy szukają sposobu na jak najlepsze zorganizowanie procesu nauczania, dążą do poznania zasad funkcjonowania mózgu, możliwości psychicznych czy poznawczych uczniów, czynników sprzyjających zapamiętywaniu i koncentracji uwagi, starają się uczynić wszystko, by czas szkolny był jak najbardziej efektywny, a uczniowie na poszczególnych etapach nauczania dobrze przygotowani nie tylko do starć z egzaminacyjnymi kluczami, ale także do wymogów rynku pracy. Wszystkie podmioty zaangażowane w proces przemian w polskiej edukacji obradują, badają, modernizują, nowelizują.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2616
ISBN: 9788380122680
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jagodzinska_Szkola_w_jezyku_we_wspomnieniach_i_w_paragrafach.pdf512,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons